Scott Kelly, omul care a petrecut aproape un an la bordul Statiei Spatiale Internationale a fost comparat cu fratele sau geaman Mark Kelly care se afla in timpul misiunii pe Pamant.

Dupa studiile celor de la NASA, s-au descoperit schimbari genetice si fizice intre cei doi frati gemeni.

De precizat este ca dupa intoarcerea lui Scott Kelly pe Pamant, schimbarile din corpul sau dispareau treptat si starea acestuia revenea la normal.

Genetic, cercetatorii aveau de analizat lungimea telomerilor lui Scott Kelly. La capatul fiecarui cromozom liniar se afla un ADN repetitiv care se scurteaza pe masura ce o persoana inainteaza in varsta.

Ceea ce i-a socat pe oamenii de stiinta, este ca acei telometrii ai lui Scott s-au alungit.

scott kelly
Scott / Mark Kelly

Schimbari au fost si la nivel fizic si psihic. Artera carotida si retina lui Scott au trecut printr-un proces de ingrosare datorita zborului in spatiu.

Abilitatile cognitive au avut de suferit, iar dupa cele 6 luni de la intoarcerea acestuia din misiune starea lor persista.

Dupa intoarcerea sa pe Pamant, telometrii s-au scurtat mai mult decat erau inainte de inceperea misiunii.